Kleertjes wassen

Vorige week de kaap van 30 weken zwanger zijn gepasseerd, deze week een opstootje van een ietwat hoge bloeddruk maar vandaag zijn we 31 weken en worden er hier voor het eerst babykleertjes gewassen! Ooit zal ik de berg kleertjes nog vervloeken, maar voorlopig geniet ik er best van om ze te wassen en strijken!

Na wat opzoekingswerk en verhalen van voor- en tegenstanders heb ik uiteindelijk toch besloten om ze voor gebruik te wassen. Ik kan er best inkomen dat er mensen zijn die van mening zijn het huidje van de baby niet meteen te verwennen en ze gewoon immuun te maken tegen de chemicaliën, maar toch! Zeker met de ietwat goedkopere kleertjes durf ik dat risico dan toch niet te nemen en lijkt het me beter huidirritaties bij ons kleintje te voorkomen. Ook ben ik afgelopen week samen met mijn mama de zolder op gegaan op zoek naar oude kleertjes van mijn broer, zus en mezelf die we als baby droegen. Het leek me ook wel verstandig deze – na twintig tot dertig jaar op de zolder te liggen – even te wassen :). De eerste lading hangt nu alvast mooi te drogen aan het droogrek! Aanstaande of jonge moeders die tips hebben voor het wassen van babykleertjes mogen dit gerust delen!

Babykleertjes

Ik keek ook uit naar dit karweitje, want eens dit achter de rug is start ik met het maken van de geboortekaartjes en bijhorende geboortegeefjes! Veel werk voor de boeg, maar oh! Ik kijk er best naar uit!

