Kerstpakjes enzo

Sinds deze week weet ik voor wie ik dit jaar op zoek mag gaan naar leuke, fijne kerstpakjes! Dit jaar zijn er een aantal wijzigingen in beide families die de zoektocht wat makkelijker zouden moeten maken. Waar we tot vorig jaar in ‘mijn’ familie van elkaar niet wisten wie voor wie een pakje moest kopen, is dit nu wel geweten, daarbovenop mogen we elk ook een klein wenslijstje maken. Bij de familie van manlief werd er tot vorig jaar voor iedereen een klein pakje voorzien, ook daar werden nu ook namen getrokken en moet ieder maar voor één persoon een pakje gaan zoeken.

Ik ben niet echt rouwig om deze wijzigingen, enkel het wenslijstje vind ik wat dubbel. Maar goed, gisteren dus naar de wereldwinkel waar ik toch al twee van de vier pakjes heb gevonden en een derde op het oog heb. De cadeaudagen zijn er echt een aanrader! Ze hebben echt fijne dingen: zaken voor in de tuin, keukenbenodigdheden, productjes en zeepjes voor in de badkamer, babyspulletjes, alledaagse voeding producten (zoals chocolade!) kortom voor ieder wat wils! Ik krijg graag echt bruikbare spullen, dus doe ik ook mijn best dit voor een ander ook te vinden!

Maar goed, voor één van de vier pakjes heb ik besloten om zelf aan de slag te gaan. Ik ging vorige week het boek “Zo Geknipt” (1) lenen in de bib en begon er aan de schoudertas. Hieraan ben ik welgeteld al drie dagen bezig, ik vind het best ingewikkeld en wanneer er iets niet vlot loopt las ik een pauze in van een paar uur. Momenteel zijn de buitenkant en de voering afgewerkt, zou ik beide delen nu aan elkaar kunnen stikken maar zit ik vast met de schouderband. Het vervolg zal dus voor een andere keer zijn. Hoe graag ik ook achter de naaimachine zit, soms kamp ik met een groot gebrek aan inzicht! Mocht er iemand hiermee ervaring hebben, laat gerust van je horen!

Schoudertas Zo Geknipt!

Tenslotte ook dit nog even meegeven, een artikel waar ik toch wat van schrok toen ik dit las: Kan de was drogen binnenshuis uw gezondheid schaden?

In mijn vorig blog bericht  Kleertjes wassen had ik het er nog over hoe fijn ik het vond om de fris gewassen babykleertjes te zien hangen op ons droogrek. Na het lezen van dit artikel maak ik me toch bedenkingen bij het woord “fris” gewassen. Ik die er zo ijver om toch wat ecologisch te leven en ook anderen hiervoor probeer warm te maken, blijk met mijn principe om geen droogkast aan te schaffen toch niet zo verstandig bezig te zijn. Of moet ik dit artikel wat nuanceren en valt het allemaal best mee als ik de verwarming in die ruimte wat minder zet en het raam open?

