Een baaldagje & een gezellig feestje!

Kennen jullie dat gevoel? Dat een gerecht, in mijn geval een appeltaart, na het tientallen keren gemaakt te hebben wat faam krijgt binnen de familie? En dat men jou vraagt om het voor het eerste grote feestje van je drie maanden oude nichtje er enkele te bakken en dat deze taarten stuk voor stuk dreigen te mislukken. En het niet enkel bij de dreiging blijft?

Wel, na vandaag kan ik jullie zeggen dat ik dat gevoel helemaal ken! Mijn appeltaart waarvan ik aan iedereen verkondig dat het een super makkelijk recept is, de taart echt geweldig goed smaakt, mislukte vandaag keer op keer!

Deze appeltaart ging de mist in bij het ontvormen,
omdat de smaak toch nog goed zat werd ze uiteraard binnenshuis naar binnen gespeeld!

Deze appeltaart ging de mist in bij het ontvormen!

Het begon al ’s ochtends: de pot confituur die uit mijn handen gleed, rijkelijk gemorst met de tas warme chocomelk, chocolade – die ik gebruikte voor een ander dessert – te hard laten smelten waardoor deze begon te carameliseren, een consultatie bij een dokter die een halfuur achteruit was en waardoor ik mij best moest haasten om toch nipt op een volgende afspraak kon geraken. Zou ik dit allemaal aan de zwangerschap kunnen wijten? Ik hoop in ieder geval niet dat er nog van deze dagen komen!

Uiteindelijk is er toch nog één taart mee naar het feest kunnen gaan en werd deze dag toch nog afgesloten met een ontzettend gezellig feestje!

