American Cookies zonder koemelk!

Omdat zoonlief het best lastig kan hebben wanneer ik iets eet of drink waarin koemelk is verwerkt, ben ik noodgedwongen om mijn eetgewoonten wat aan te passen. Af en toe knap lastig voor een zoetekauw zoals ik! Gelukkig heb ik een zus die nu en dan op zoek gaat naar een receptje dat makkelijk aan te passen is en lekker blijft smaken! Zoals deze American Cookies:

American Cookies

In onderstaand recept kan je zien dat deze koekjes gemaakt zijn met Alpro Soya Bakken & Braden. Omdat ikzelf al gemerkt heb dat er toch wel wat smaakverschil kan zijn tussen verschillende merken, heb ik ervoor geopteerd om de merknaam mee te geven in het recept. Uiteraard zijn er ook nog tal van andere merken die je kan gebruiken. Indien er ook lekkere resultaten gerealiseerd worden door jullie met andere boter, voel jullie dan zo vrij om dit zeker ook te delen in een reactie!

————————————————————————————————–

American Cookies Benodigdheden:

  • 175 g zelfrijzende bloem
  • 125 g Alpro Soya Bakken & Braden
  • 80 g lichtbruine suiker
  • 80 g bastardsuiker
  • 1 zakje vanille-suiker
  • 1 ei
  • 125 g pure chocolade, in stukjes

Bereiding:

  • Meng alle ingrediënten in een grote kom
  • Vet twee bakplaten licht in. Schep volle eetlepels van het mengsel op de bakplaten. Leg ze op ruime afstand van elkaar.
  • Bak de koekjes 10-12 min. in een op 190°C voorverwarmde oven, tot ze goudbruin zijn.
  • Haal ze met een paletmes van de bakplaten en laat ze op een rooster afkoelen.

————————————————————————————————–

