Tweedehandskleertjes & -speeltjes

Wat kunnen mensen me blij maken door hun vrijgevigheid! Hoewel ik er nogal zeker van ben dat zoonlief niets tekort komt, werd ik afgelopen maand ontzettend gelukkig wanneer ik het huis van onze buren buiten stapte met een grote zak vol kleertjes. Gewoon. Zomaar. De buurvrouw hield me nog tegen toen we afscheid namen: “Hier, nog een stoeltje, kan erg handig zijn wanneer de papjestijd aanbreekt!”. Eerder die week kregen we van hen ook al een zak met speelgoed en een “wipperke”.

Wel. Hiervan word ik ongelooflijk goed gezind! Het bestaat dus nog, mensen die vriendelijk willen en kunnen zijn. Gewoon zonder meer! Wees maar zeker dat ik onze kleine held met veel liefde de kleertjes van onze buren hun held & heldin zal aantrekken. Uiteraard gaat al dat lof niet enkel uit naar onze buren, ook familie & vrienden gaven talrijke spullen te leen! Iets wat ik alleen maar kan toejuichen!

Eerder deze maand kocht ik ook nog twee ontzettend fijne speeltjes op de plaatselijke rommelmarkt. Ik koos het ene. Manlief het andere. Met het ene speelt onze kleine man al vrolijk, het andere is voor over een paar maand. Met andere woorden: een koopje op de groei. En ook afgelopen weekend op een rommelmarktje ook nog een kralenspel voor één euro, wel: wat een plezier heeft mijn zoontje hier de afgelopen dagen al aan beleefd!

IMG_20150718_175624_1

Wat ik met dit betoog eigenlijk wil meegeven: lang leve tweedehands!

Speelgoed hoeft niet duur te zijn,
kleertjes gebruiken die ze jou te leen geven,
gewoon zonder meer…

En rommelmarktjes:
ze zijn super gezellig!

